De ce Băsescu nu va fi niciodată ca Putin


Căutând o imagine cu „ţarul” Putin pentru postarea anterioară, am dat peste alta care m-a făcut să îmi dau seama de ce niciodată – dar niciodată! – iarna lui Băsescu nu va fi ca vara lui Putin. De ce niciodată în timpul mandatului lui „Chiombea” deciziile importante ale acestui colţ de lume nu se vor lua la Bucureşti. Priviţi imaginile de mai jos, comparaţi-le şi veţi înţelege.

Putin - pahar corect, poziţie corectă, atitudine de Preşedinte

Putin – pahar corect, poziţie corectă, atitudine de Preşedinte

Băselul - pahar ieftin, de bodegă, poziţie incorectă,atitudine de mahalagiu la birt

Băselul – pahar ieftin, de bodegă, poziţie incorectă,atitudine de mahalagiu la birt

Pentru cei neiniţiaţi în arta vinului, precizez că paharul de vin nu se ţine niciodată de cupă, ci numai de picior. Somelierul Sergiu Nedelea, una dintre cele mai autorizate voci în domeniu are trei explicaţii pentru asta:

 

 

 

  1. Dacă ţii paharul de cupă, se încălzeşte vinul de la temperatura mâinii.
  2. Dacă îl ţii de cupă, oricât de curat ai fi pe mâini, laşi amprente neplăcute la vedere.
  3. Paharul se ţine de picior pentru că… de aia îl are (asta este varianta în glumă a faptului că este o poziţie mult mai elegantă).

Băsescu este evident, un autodidact. Dar, din păcate pentru noi, unul de birt portuar. Acolo nu se învaţă bunele maniere, aşa cum a avut Putin şansa să înveţe în diplomaţia pe care a cutreierat-o, fie şi numai ca un KGB-ist „vopsit”. Autodidactul Băsescu, în încercările lui de a parveni prin politica de copy-paste a atitudinii marilor lideri ai lumii contemporane, nu a luat nimic bun, ci numai ceea ce este mai rău: apucături dictatoriale, iluzia că în secolul 21 problemele se soluţionează călare pe cal alb, cu securea în mână ş.a.

Mă uit la poze şi mă gândesc că Băsescu ar putea, măcar pe ultima sută de metri a mandatului său, să angajeze un somelier la Cotroceni care să îl înveţe bunele maniere (cel puţin) într-ale paharului. Sau măcar să urmeze un curs de iniţiere în domeniu. Îi pot recomanda eu o şcoală, dacă nu ştie…

Mă uit la poze şi, sincer, îmi pare rău. Deşi le admir cultura, pentru tot răul făcut ţării mele prin politica lor, nu îi iubesc pe ruşi. Deloc! Dar nu pot să nu recunosc că mi-aş fi dorit un preşedinte în România mea cu atitudinea, ţinuta şi prestanţa lui Putin. Mă gândesc că, dacă tot îi place lui Băsel să îl copieze pe Putin (vezi îngurguţarea pe tema spaţiului Mării Negre, sau a problemei Tezaurului, ori a Basarabiei), ar fi putut să înveţe măcar să bea corect!

Şi, în final, dacă tot i-am apropiat pe cei doi, mi-am adus aminte de nişte întrebări aruncate pe piaţă şi rămase nelămurite până azi. Ele sunt formulate în spiritul teoriiilor conspiraţiei pe care Băsescu, comunistul-anticomunist, securistul-antisecurist, le-a cultivat cu sârguinţă în timpul mandatelor lui de preşedinte. Mi-am adus aminte că un înalt funcţionar din contraspionajul militar antedecembrist îmi povestea prin 1992 că în 1989, Traian Băsescu şi-ar fi făcut concediul în URSS, într-o vilă (sau hotel) de protocol a GRU. O fi fost aşa? Nu o fi fost aşa? Nu ştiu… E adevărat că el a venit în clasa politică românească odată cu tot valul de lideri postceauşişti proptiţi la putere cu binecuvântarea Moscovei. Dar eu totuşi nu cred să fie adevărat. Că, mă gândesc eu, dacă ar fi fost aşa, spionii ruşi l-ar fi învăţat acolo măcar cum se ţine corect în mână un pahar cu vin…

Aşa nu!

Aşa nu!

Nici aşa!

Nici aşa!

În nici un caz aşa! Asta e prea de tot...

În nici un caz aşa! Asta e prea de tot…

Leave a Reply

Camelia Radulian

Poezie si proza

ISTORII REGĂSITE

Probabil cel mai bun blog de istorie!

cuvinte23

intr-o lume îmbâcsită de material o mai fi loc pentru vis?

Balaurul Român

Virtus Romana Rediviva

CRONICA [R]

If you're walking through hell, keep walking.

Byzantine Alchemy

Words from Eastern Roman Empire

Valea Frumoasei

Expoziţia de artă fotografică „Eşti floare de dor, Basarabie!”

petitie catre vremurile odioase

Just another WordPress.com weblog

Vinul din Cluj

Cuvinte despre vinuri incercate, degustari si evenimente, calatorii si retete

Adrian Mangu

blogger civic și literar

Micael Nicolas's Blog

Simt ,deci înţeleg !

Secretele Istoriei cu Alexandru Moraru

Adevărul trebuie cunoscut,chiar dacă e urât şi imoral !

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

Stefanteris's Blog

Just another WordPress.com weblog