Restaurantul Perla: ce a fost şi ce-a ajuns…


Duminică, de Rusalii, nu am avut altceva mai bun de făcut decât să cedez impulsului nostalgic şi să merg la prânz într-un local care, cu mulţi ani în urmă, era cotat ca fiind unul din elita restaurantelor bucureştene. Necuratul m-a ispitit să merg la „Perla”, pe Calea Dorobanţi. A fost un păcat pe care l-am plătit din greu. Şi la propriu, şi la figurat…

******

De curând, citisem că pe aci se vântură la întâlniri de taină şi unii oficiali din PSD, ceea ce, în naivitatea mea, am crezut că este o garanţie a calităţii. Or fi ei acum în opoziţie, dar la câte şmecherii au făcut când erau la putere, nu le plâng de milă. Au şi bani, au avut şi când să-şi şlefuiască educaţia, fie şi numai în materie de cârciumi. Aşa că m-am dus şi eu la restaurantul Perla, ca la pomul lăudat, proţăpindu-mi aşteptările la o masă.

Părţi bune. Sunt, dar puţine

Restaurantul e aerisit, şi la propriu, şi la figurat. Spaţiu suficient între mese, scaune comode… Ospătarii îmbrăcaţi curat, cu uniformă elegantă, se vede că nu sunt novici. Din reclama făcută pe site rezultă că aici ar cânta Nelu Ploieşteanu. Eu nu am avut ocazia să îl ascult însă, pentru că era ora prânzului. Aşa că era linişte, chiar prea multă linişte. Nici e un fel de fond muzical, ceea ce unii ar putea aprecia, dar alţii ar comenta negativ. Pe mine nu m-a deranjat.

Lista de vinuri are şi „piese”, din cele produse de Vinarte, de exemplu, dar are şi rateuri, cum sunt cele de la Domeniile Săhăteni. Şi, evident, nu putea lipsi Murfatlarul, pe lângă care la fel de omniprezentul Jidvei este deja o mare bucurie să îl întâlneşti. Oricum, vinurile au rămas la preţuri de dinainte de criză, rupte de realitate. Lista meniu e destul de bine pusă la punct, cu suficiente tentaţii. Păcat însă că majoritatea sunt numai în listă… 

Ce-i în listă, nu-i în oală; ce-i la masă, chiar te scoală!

Ospătarul a venit extrem de rapid să ia comanda. Dar nu era nimic senzaţional în asta, pentru că eram singurul client, ceea ce, de fapt, ar fi trebuit să mă alarmeze. Numai că eu unul am insistat şi, fiind nostalgic, am cerut ciorbă de burtă. „Este!”, zâmbeşte victorios ospătarul. „Bun, dacă este”, zic eu, cu ochii în lista meniu şi mai comand momiţe. „Nu-s!”, mărturiseşte, spăşit, cel ce îmi prelua comanda. „Fudulii de curcan?”, mai încerc ezitant. „Nu-s!”, vine descurajant răspunsul. Atunci să vină ciorba şi mă mai gândesc. Şi a venit… A venit un castron uriaş în care smântâna cică era deja adăugată, deşi nu se simţea, ceea ce trebuia să îmi trezească suspiciunea că e rămasă de la cine ştie cine şi de nu se ştie când. Cele două linguri de oţet adăugate nu au reuşit să îmi alunge bănuielile, aşa că am preferat să o las deoparte, neatinsă. Mai ales că şi cele două chifle tăiate în jumătate, îşi mascau venerabila vârstă fiind gratinate fără ca eu să cer acest lucru.

Hai să mai încerc totuşi ceva: biftec tartar. Este, dar ospătarul habar nu are să îl prepare. Trăieşte cu impresia că amsetecarea la nimereală în faţa mea a unui morman de carne tocată cu nişte ingrediente alese la nimereală fac automat şi spectacolul gastronomic denumit „biftec tartar”. A rezultat o tocătură cu gust picant care întinsă pe pâine a avut darul să îmi mai potolească întrucâtva foamea.

Cât despre selecţia de vinuri, aceasta ar avea ceva piese interesante, dar cele accesibile ca preţ nu se ridică mai sus de jalnicul Murfatlar. Aşa că am plecat din Perla de odinioară, ajunsă azi o biată pată pe harta restauraţiei bucureştene, cu o mare dezamăgire ce îmi explică măcar de ce eram singurul client într-o zi de sărbătoare şi de ce preferă ştabii pesedişti localul. Pentru discuţii politice de taină e nevoie de maximă intimitate, e necesar să fie singuri. Şi la „Perla” pot fi siguri că sunt singuri…

6 Responses

  1. Salutari maestre,

    Pai cine te-a pus bre sa te duci la Perla? Adica daca e aproape de Dorobanti inseamna ca e bun?
    Aveam ceva pretentii la dumitale. Ar fi interesant de aflat cine este patronul acestui restaurant de isi permite sa sponsorizeze ditamai localul si mai ales din ce bani ca din vanzari nici gand.
    Nu cumva e tocmai un niscai PSD-ist care foloseste locatia pentru spalare de bani?

    • Cine sa ma puna? Dupa cum am si scris, Necuratul! In nici un caz nu m-am lasat “sedus” de zona. Cat priveste patronul, nu ma intereseaza culoarea lui politica. Dar ma intereseaza, in calitate de cronicar si de traitor in Bucurestiul candva faimos pentru restaurantele sale, nivelul la care a “reusit” sa coboare prestigiul localului pe care a reusit sa puna mana.
      Daca ar fi fost vorba despre o constructie noua, nu ar fi deranjat atat de mult. Dar atunci cand preiei o afacere cu o istorie de succes, aceasta te obliga. De exemplu, Carul cu Bere, in opinia mea, este un caz ce demonstreaza ca se poate pastra un prestigiu construit in timp.

  2. in aproape 3 ani cat au trecut de la acest articol, multe s-au schimbat la Perla. nu stiu daca si patronajul, presupun ca da, pentru ca acum localul arata foarte bine. decor fin, mochetat, tapet de matase, etc.

    mancare este f buna. am incercat din meniul lor de la ciorbe (preferata mea este cea de perisoare), la gratar – recomand cu toata increderea muschiul de vita cu ierburi aromate, la sarmale de curcan in foi de vita, iar tortul casei este divin. mmm…

    atmosfera este intretinuta de o formatie de coveruri despre care am auzita ca mai inainte a cantat in croaziere. au si un spatiu pt dans…

    • Probabil ca s-a schimbat… Nu contest. Ce-i drept nici nu am mai avut curajul (si nici timp) sa mai incerc. Dar promit sa fac cat de curand o reevaluare, ca tot e la moda. Asta cel putin din respect fata de doamna care a semnalat o alta realitate decat cea de acum trei ani.
      Sincer, m-as bucura sa aiba dreptate.

  3. astept cu interes noua recenzie 🙂

    • In curand, in curand… Primul pas l-am facut deja: am fost la Perla, am vazut noua orientare. Pana la aparitia recenziei, tot ce va pot spune este ca aveti dreptate.

Leave a Reply

ISTORII REGĂSITE

Probabil cel mai bun blog de istorie!

cuvinte23

intr-o lume îmbâcsită de material o mai fi loc pentru vis?

Balaurul Român

Virtus Romana Rediviva

CRONICA [R]

If you're walking through hell, keep walking.

Byzantine Alchemy

Words from Eastern Roman Empire

Valea Frumoasei

Expoziţia de artă fotografică „Eşti floare de dor, Basarabie!”

petitie catre vremurile odioase

Just another WordPress.com weblog

Vinul din Cluj

Cuvinte despre vinuri incercate, degustari si evenimente, calatorii si retete

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

Adrian Mangu

blogger civic și literar

Micael Nicolas's Blog

Simt ,deci înţeleg !

Secretele Istoriei cu Alexandru Moraru

Adevărul trebuie cunoscut,chiar dacă e urât şi imoral !

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

Stefanteris's Blog

Just another WordPress.com weblog

